Pages

June 03, 2011

Cinta Sufi

Penulis : Ramlee Awang Murshid
Penerbit : Alaf 21 Sdn. Bhd.
Mukasurat : 509

Baca sinopsis >>> DI SINI


Ulasanku :

~Sekali ku rebah...sejuta kali kubangkit!

Saya dah habis baca novel ni.. hari ni (^-^)

Sekali lagi penulis telah berjaya membuatkan saya rasa seronok mengikuti pengembaraan Laksamana Sunan! Sangat menarik I tell you! Best sangat2! Pada saya, berbanding dengan novel yg sebelum ni, Cinta Sufi kali ni banyak dimasukkan elemen-elemen berat sejarah peperangan pada tahun 1511 di Melaka dan plotnya sangat sangat sangat adventurous! Jujurnya, saya ambil masa yg agak lama nak habiskan novel ni sebab selang 3 atau 4 bab saya berhenti. Saya perlu relakskan minda saya sebab citer ni memerlukan imaginasi yg tinggi umpama kita tengok movie perang terutama peperangan di Hulu Melaka! Tapi setiap perjalanan pun mmg best! Perjalanan yg menuju iman dan takwa...mmg tak dinafikan byk halangan dan rintangannya. Alangkah seronoknya kalau mendapat hikmah dari-Nya seperti watak Catalina..dan pengakhiran novel ni menyebabkan saya perlu segera mendapatkan Sutera Bidadari (siap ada promo vdo lagi.. klik kat nama buku tu utk tengok) !!! Dan saya tersangat-sangat la rekomen novel ni kepada semua. Tapi..AMARAN : Sebelum baca buku ni kenalah mula dari Bagaikan Puteri dulu kalau tak nanti tak faham. Ala-ala epik Lord of the Ring dan Harry Potter tu..(yg mana sampai skrg pun sy tak berapa faham sbb tgk movie je, tak bace bukunya)


Ku beri :

2 comments:

Cty119 said...

1 xbce lg..last tu jek x..

ShaNa said...

Cik iNDah!!!! ^^
yg mn? sutera bidadarikah?